Dan (un fost anxios)
COACH-ul tău
ACORD PENTRU FURNIZARE DE SERVICII DE COACHING
Prezentul ACORD pentru FURNIZARE de SERVICII (denumit în continuare “Contractul”), având data de intrare în vigoare data acordului din formularul de mai jos, s-a încheiat între:
COACH & AUTHOR, DAN VALERIU OLĂIANOȘ, (alias « DAN, UN FOST ANXIOS » ®), cu personalitatea juridica OLAIANOS DAN VALERIU PFA, cu sediul social în Dumbrăvița, str.Gării, nr.1251, jud.Brașov, email: danolteanu02@gmail.com, telefon 0743713788, CUI RO48073287, www.danfostanxios.ro, Facebook Group « Grupul lui Dan, un fost anxios », cont bancar nr. RO85 RNCB 0054 1222 1168 0001 deschis la Banca B.C.R.,, numit în continuare “Coach”, sau Dan, un fost anxios"
și
D-na /D-nul cu datele de identificare din formularul de mai jos, denumit/a in continuare “Client”
În continuare denumite în mod colectiv ca “Părțile” și individual ca “Partea”.
OBIECTUL:
Serviciul de Coaching adresează țeluri, obiective în general, proiecte specifice sau situații generale din viață privată sau profesională a Clientului. Este un proces care presupune relaționarea dintre Coach și Client.
Prin relația de Coaching, Coachul se va angaja în discuții directe și personale cu Clientul, ceea ce include adresarea de întrebări specifice și solicitări. Scopul acestor interacțiuni este de a-i reaminti Clientului propriiile sale intenții și obiective și a-l ghida să le atingă, să își realizeze scopurile propuse.
Clientul și Coachul agreează că relația de Coaching o vor dezvolta împreună pe parcursul procesului. Serviciul de Coaching poate include, fără a se limita la, setarea de priorități, stabilirea de obiective, identificarea resurselor, schimbarea obiceiurilor, crearea de plan/planuri de acțiune, întrebări clarificatoare, exemple și/sau modele.
Serviciul de Coaching se adresează persoanelor care vor să îmbunătățească sau să schimbe diverse aspecte ale vieții lor. Coaching-ul nu se referă la consiliere sau terapie.
(1) Clientul contractează un program de cercetare - învăţare - dezvoltare, focalizat pe descoperirea, dezvoltarea și utilizarea mai bună a potențialului său de a gestiona constructiv, realist și sustenabil situații concrete din viața sa (profesională, de cuplu și familie, personală), la nivelul maxim de performanță de care este capabil hic et nunc (aici și acum).
(2) Programul se desfăşoară prin împărtășirea propriilor emoții, percepții și experiențe (descrise mai ales în “Cartea lui Dan, un FOST anxios”, volumul I și volumul II) si se vor folosi cu precadere si urmatoarele tehnici si instrumente de Coaching:
Identificarea sistemului primar de reprezentare senzorială;
Pozitiile perceptuale;
Mobilizarea si ancorarea resurselor;
Generatorul de noi comportamente;
Alinierea nivelurilor neurologice;
Tehnica negocierii intre partile persoanei;
Intrebarile puternice;
Imbunatatirea relatiilor conflictuale;
Metamodelul comunicarii/limbajului si eliminarea deletiilor, generalizarilor si distorsiunilor;
Modelul eliberarii de convingerile limitatoare (A---B);
Imagineering;
Masa mentorilor;
Ascultare activa
Acceptarea, validarea si sustinerea
Tehnicile de coaching si instrumente de planificare si evaluare.
DETALII GENERALE:
Întâlnirile sunt online (prin Zoom / Skype / Whatsapp video/ Messenger video/ webex / prin telefon. Clientul și Coachul sunt de acord ca la momentul întâlnirii să fie prezenți în locația online, pe care au agreat-o.
Clientul și Coachul sunt de acord ca în cazul în care acest acord se suspendă, să anunțe cu cel puțin o săptămână înainte.
Clientul și Coachul agreează să înceapă și să finalizeze întâlnirea conform programului. Reprogramarea este posibilă în limita timpului disponibil și agreată de comun acord.
Între sesiunile de Coaching, Clientul poate contacta Coachul prin mesaj telefonic, e-mail, Whatsapp sau Messenger. Contactarea telefonică este de asemenea permisă, însă doar în limita disponibilității Coachului. Părțile agreează că apelul poate dura 10 minute sau mai puțin.
DREPTURI ŞI OBLIGAŢII GENERALE ALE PĂRŢILOR
Activităţi de tip coaching
(1) În sensul prezentului Acord, coachingul este o activitate de învăţare non-formală pentru şi pe întregul curs al vieţii, care se desfăşoară într-o relaţie partenerială şi confidenţială între un Coach şi un Client.
Rolul Clientului
(2) Părţile pornesc de la urmatoarea premisa: Clientul este o personalitate creativă şi capabilă de schimbare / dezvoltare în direcţiile pe care le cer soluţionarea problemei sale şi realizarea dorinţei sale şi că doreşte să înveţe moduri noi de a observa, a interpreta, a comunica, a gândi şi a face lucrurile. Totodată, Clientul este persoana care cunoaşte cel mai bine detaliile specifice ale vieţii şi muncii sale, fiind, în consecinţă, persoana cea mai competentă să descopere soluţiile şi să ia deciziile care i se potrivesc. În consecinţă, Clientul înţelege şi acceptă că:
a. activitatea e focalizată pe angajarea mentală, emoţională şi volitiv-practică a Clientului, nu pe idei şi sfaturi primite de-a gata;
b. pe dezvoltarea / schimbarea sa interioară, nu pe conservarea modurilor sale actuale de a percepe, gândi şi acţiona;
c. pe prezent şi viitor; trecutul constituie temă de interes şi conversaţie doar în măsura în care oferă informaţii pentru a înţelege obstacolele şi resursele pentru acţiunile prezente şi viitoare ale Clientului;
d. pe soluţii, nu pe descărcare emoţională;
e. pe soluţii viabile, nu pe visuri fără suport;
f. pe elaborarea, punerea şi urmărirea în practică a unui plan de acţiune, nu pe teorie pură şi nici pe acţiunea fără analiză reflexivă şi monitorizare;
g. pe responsabilitatea Clientului, nu pe căutarea de scuze şi vinovaţi în afara sa.
h. Numai în acest fel învăţarea poate fi adaptată particularităţilor Clientului: valorilor, nevoilor, intereselor sale, bagajului său de cunoştinţe, stilului său de învăţare, capacităţii sale de muncă şi de asimilare a noului etc.
(3) În primele sesiuni, Clientul va efectua, cu sprijinul Coachului, o explorare generală a istoriei problemei, preocupărilor, dorinţelor, aspiraţiilor, nevoilor sale, precum şi o explorare generală a acţiunilor sale cotidiene legate de acestea (ce întreprinde concret în acest sens?).
(4) Pe parcursul acestei explorări, Clientul va produce, cu sprijinul Coachului, o listă cu valorile, atitudinile, modurile de a gândi etc. care îl împiedică să-şi realizeze dorinţa şi să se bucure plenar de viaţa sa şi o listă cu valorile, atitudinile, modurile de a gândi etc. care îi sunt de ajutor.
(5) Pe baza acestor liste, Clientul va formula, cu sprijinul Coachului, nevoi şi obiective specifice de învăţare, din care le va selecta pe acelea care au cea mai mare relevanţă pentru el în etapa respectivă. Pe cât posibil, obiectivele selectate vor fi detaliate de către Client după modelul SMART (specific, măsurabil, ambiţios, realizabil într-un timp stabilit).
(6) Ulterior, Clientul va alege obiectivele specifice la care doreşte să lucreze sistematic, iar cu sprijinul Coachului va căuta soluţii alternative, va analiza beneficiile, costurile, riscurile şi şansele de reuşită ale fiecărei alternative şi va elabora planuri concrete de acţiune (ce va face, când, unde, cu cine, pe ce resurse interioare şi exterioare poate conta, cum măsoară şi când monitorizează progresele?).
(7) Între două sesiuni, Clientul va aplica autonom în practică planurile de acţiune pe care el însuşi le-a ales şi va observa consecinţele acţiunilor sale asupra obiectivelor pe care şi le-a propus; de asemenea, va observa ce efecte au acţiunile sale asupra celorlalţi semnificativi şi asupra unor persoane cu capacitate limitată de discernământ sau de acţiune.
(8) În sesiunea următoare, Clientul va analiza, cu sprijinul Coachului, propriile acţiuni (rezultate efective, consecinţe, amânări, evitări, trăiri personale etc.) şi va căuta alternative mai adecvate pentru acţiunile viitoare.
(9) La finalul fiecărei sesiuni, Clientul va puncta ce a descoperit despre sine şi despre lumea sa, ce întrebări semnificative pentru el şi ce răspunsuri a reţinut, şi ce îşi propune să facă în continuare în direcţia obiectivelor care îl interesează.
(10) Procesul va continua până când Clientul se va simţi suficient de stăpân pe situaţie şi de sigur că poate continua fără ajutor sau până când Acordul încetează de drept.
(11) Clientul înţelege şi acceptă că acesta nu este un serviciu de psihoterapie şi că, pe parcurs, şi-ar putea vedea convingerile, cunoştinţele, opiniile, obişnuinţele, comodităţile puse serios sub semnul întrebării (“ameninţate”), ori s-ar putea ca ceea ce descoperă despre sine şi despre relaţiile sale cu ceilalţi să nu-i placă sau chiar să-i provoace o suferinţă. În astfel de situaţii, Clientul are obligaţia să-i comunice cât mai onest şi în termeni respectuoşi Coachului trăirile sale şi să le analizeze cu acesta în momentul în care apar.
Rolul Coachului
(12) În cadrul fiecărei sesiuni, Coachul îi propune Clientului cadre de comunicare şi exerciţii prin care acesta are posibilitatea să se familiarizeze cu sau să aprofundeze una sau mai multe din următoarele:
a. cum să se observe pe el însuşi, să analizeze, să interpreteze şi să înţeleagă propriile-i nevoi, valori, atitudini, moduri de a gândi, a interpreta, a trăi emoţional, a comunica şi a face lucrurile;
b. cum să observe şi să se auto-observe, în acelaşi timp realist şi constructiv;
c. cum să transforme orice fapt, întâmplare, eveniment din viaţa cotidiană, orice reuşită sau eşec, într-o oportunitate de a învăţa ceva despre sine şi despre lumea în care trăieşte;
d. cum să-şi stabilească obiective concrete şi clare, în acord cu nevoile, valorile, interesele sale fundamentale;
e. cum să-şi formuleze obiectivele în funcţie de o viziune de ansamblu asupra vieţii sale, astfel încât să combine interesele pe termen scurt cu interesele pe termen mediu şi lung;
f. cum să-şi situeze obiectivele în complexitatea contextului social în care trăieşte, luând în calcul şi nevoile fundamentale ale celorlalţi;
g. cum să-şi dimensioneze obiectivele în funcţie de oportunităţile şi constrângerile exterioare prezente (roluri / aşteptări sociale, valori, norme, reguli), dar şi de dinamica acestora, de direcţiile în care tind ele să evolueze;
h. cum să exploreze creativ soluţii multiple şi variate pentru orice problemă practică şi să le aleagă, în cunoştinţă de cauză, pe acelea care i se potrivesc cel mai bine;
i. cum să elaboreze planuri concrete de aplicare în practică a soluţiilor alese de el însuşi (când, unde, cu cine, cum etc.?);
j. cum să monitorizeze rezultatele;
k. cum să adapteze « din mers » soluţiile;
l. cum să asculte activ, empatic şi constructiv;
m. cum să formuleze interpretări alternative şi să acţioneze potrivit acelei interpretări care se dovedeşte în acelaşi timp realistă şi constructivă;
n. cum să aibă consecvență și autonomie în gândire şi acţiune, manifestând totodată flexibilitate și deschidere către moduri de a gândi şi a acţiona diferite de ale sale;
o. cum să apeleze la alţii pentru ajutor - după ce a explorat şi epuizat resursele proprii;
p. cum să-şi întărească angajamentul şi responsabilitatea personale în finalizarea a ceea ce îşi propune;
q. cum să-şi crească, pe aceste baze, eficacitatea în acţiune şi încrederea în sine.
(13) În cadrul fiecărei sesiuni, Coachul va asculta activ, empatic şi constructiv, contribuind cu stimulări nonverbale, întrebări, observaţii, reformulări, feedback, pentru a-l susţine şi provoca pe Client:
a. să-şi clarifice şi să-şi aprofundeze gândurile, intenţiile, interesele, nevoile, dorinţele;
b. să conştietizeze mai bine nevoile și valorile proprii, atitudinile, modurile de a observa, a gândi, a interpreta, a trăi emoţional, a comunica şi a face care îl ajută să-şi realizeze aspiraţiile şi să se bucure de viaţa sa;
c. să conştientizeze mai bine acele atitudini, moduri de a observa, a gândi, a interpreta, a trăi emoţional, a comunica şi a face care îi limitează sau îi sabotează din interior eficacitatea în acţiuni, performanţele, relaţiile cu ceilalţi, calitatea vieţii;
d. să caute, să descopere, să creeze, să testeze el însuşi căi de schimbare a acestor structuri personale; e. să-şi crească iniţiativa, autonomia, angajamentul şi responsabilitatea în urmărirea propriilor interese sau visuri.
(14) Coachul îi va furniza Clientului unele instrumente de lucru (fişe, seturi de întrebări etc.) care să-l ajute în activitatea care face obiectul acestui Contract. Toate aceste instrumente sunt proprietate intelectuală a Coachului și sunt supuse clauzei de confidenţialitate prevăzută mai jos.
(15) Coachul va evita sistematic postura de judecător sau critic al Clientului. În termenii acestui Contract, feedbackul pozitiv sau negativ în legătură cu modurile de a observa, a gândi, a interpreta, a comunica şi a face lucrurile constituie un instrument de lucru util în urmărirea obiectivelor, iar nu o judecare a celuilalt sau a acţiunilor sale.
CONFIDENTIALITATE:
Relația de Coaching se bazează pe încredere.
Coachul recunoaște faptul că în cadrul procesului de Coaching poate avea acces la informații confidențiale. Coachul se angajează că atât pe durata contractului, cât și pe termen nelimitat după terminarea acestuia, să nu folosească în interes personal și nici să nu divulge oricui altcuiva aceste informații, fără acordul scris al Clientului.
Excepție fac doar situațiile reglementate de lege referitoare la obligația de denunțare a activităților ilegale sau imorale.
PROCEDURA DE LUCRU:
Prima sesiune este telefonică sau prin mesaj text, gratuită, pentru stabilirea detaliilor, agrearea modalităților de lucru, verificarea compatibilității Coach - Client. După aceasta, se presupune că atât Clientul cât și Coachul au agreat intrarea în relația de Coaching.
Frecvența întâlnirilor (sesiunilor de Coaching) este săptămânală, bi-săptămânală sau la un interval de două săptămâni sau chiar mai mult, ziua și ora fiind agreate de comun acord. O sesiune durează 60 minute, iar prelungirea unei sesiuni se poate efectua doar cu acordul ambelor parti si implică automat tarifarea suplimentară corespunzătoare.
Angajamentul poate fi oricând anulat, în scris, fără nici o penalitate.
Pentru a atinge rezultate maxime, Coachul îi solicită Clientului să fie de acord cu următoarele:
1. Să fie punctual la toate întâlnirile. În cazul unor situații neprevăzute, Clientul vă notifica Coachul în avans, de preferat cu 24 ore, înainte de întâlnire. Întâlnirile vor fi reprogramate în funcție de disponibilitatea Coachului.
2. Să fie onest și participativ la întâlniri.
3. Să se implice în realizarea planului de lucru și să facă ceea ce a agreat că va face.
4. Să înțeleagă că reușita depinde doar de ea/el.
5. În cazul în care Clientul observă că relația de Coaching nu funcționează așa cum și-ar dori, trebuie să comunice acest lucru pentru a o schimba.
Coachul garantează că are expertiză certificată de ANC în Coaching și se angajează să-și pună la dispoziția Clientului întreagă expertiză, atenție și susținere, pentru a facilita și accelera obținerea rezultatelor așteptate de Client.
Clientul a fost informat că relația de Coaching este diferită de consilierea psihologică și de orice fel de terapie și nu le poate înlocui, atunci când acestea sunt necesare.
Clientul a fost de asemenea informat că rezultatele procesului de Coaching nu pot fi garantate. În plus, Clientul acceptă faptul că este responsabil de propriile rezultate. De asemenea, Clientul se angajează să se implice în desfășurarea sesiunilor de Coaching și să contribuie din plin la succesul lor.
VALOAREA CONTRACTULUI si PLATA:
Clientul va plati Coachului suma de 250 lei, dupa efectuarea fiecarei sedinte de Coaching, prin OP sau alta modalitate de transfer bancar,
DURATA ACORDULUI:
Prezentul Acord isi va produce efectele incepand cu Data exprimarii acordului de catre fiecare parte, fiind valabil pana la momentul in care Angajamentul prezent va fi anulat de catre una dintre parti.
Incetarea Angajamentului nu va exonera Clientul de obligatia de plata a oricaror sume scadente datorate Coachuluii pana la data efectiva de incetare.
Documentele legale pentru desfasurarea activitatii de Coaching pot fi consultate
1.Acceptarea dvs. a termenilor și condițiilor din prezenta pagină care va ține loc de contract între dvs. și "Dan, un fost anxios"
2.Acceptarea dvs. a acordului cu privire la legătura directă cu "Dan, un fost anxios", acord care poate fi consultat
3.Acceptarea dvs. a termenilor și condițiilor de bază, precum și a politicii GDPR, care pot fi consultați
se realizează prin completarea formularului și prin apăsarea butonului "De acord", de mai jos:
Datele firmei
Denumire firma: DAN VALERIU PFA
Sediu: Dumbravita, jud.Brasov
CUI : RO48073287 (platitor TVA)
Numar Registrul Comertului : F8/641/2023
E-mail: danolteanu02@gmail.com
ROTIPO PRESS, CUI 8086083, se ocupa cu tiparirea cartilor "Cartea lui Dan, un FOST anxios", Vol.I si Vol.II.